Uudised

Neljas koolituspäev: metoodika ongi keeruline

17. mai 2012.
 
Neljas koolituspäev: metoodika ongi keeruline

11.mail toimunud koolituspäev tõi mõnes mõttes kaasa kvaliteedihüppe, sest kohalolnud tippõpetajad jõudsid üsna üksmeelsele järeldusele: meediaõpetuse didaktika erineb väga suurel määral teiste ainete didaktikast. Ja seetõttu on metoodiliste juhendite kirjapanek äärmiselt keeruline.

 

Miks nii? Esiteks, iga õpetaja on leiutanud meediaõpetuseks oma jalgratta, sest tasemekoolituses pole meediaga üldiselt tegeldud. Nõnda siis ongi, et meediapädevusega tegelejad meenutavad pimedaid, kes kirjeldavad elevanti: üks ütleb, et elevant on sammas, teine, et elevant on voolik, kolmas, et elevant on sein...

 

Teiseks, meediaõpetus eeldab kursisolekut niihästi muutustega meediasüsteemis kui ka ajakohase sisuga. Kust võtab õpetaja selle aja? Arutasime ja arvasime, et ajasäästu annab see, kui analüüsimeetodid on õpetajal hästi käpas.

 

Me seisime rinnutsi ka kolmanda, neljanda ja viienda raskusega, aga ühiselt jõul sündisid ka ettepanekud nende raskuste ületamiseks. Kõigile õpetajatele kasutatavad õppematerjalid hakkavad tasapisi kuju võtma ning sügiseks on mõndagi juba kodulehel väljas.

 

Juuni viimastel päevadel toimub äkiline järeletõmbekursus neile õpetajatele, kellel kevadpoolaastal oli liiga palju muid kohustusi, sügisest jätkavad kaks gruppi koos.